het schrijven valt mij zwaar…

in deze rampzalige tijden waarin niets meer zeker is en alles vierkant draait.

Ik hou er even mee op met op deze blog te schrijven. Mijn bedoeling was om een soort  jaardagboek te schrijven over de natuur die mij omringt, over allerlei kruiden receptjes, magisch, medicinaal, culinair enzovoort enzoverder vermengd met wat cultuur weetjes van hier en daar. Maar zoals ik zei, het schrijven lukt mij niet goed meer, ik heb teveel vragen over het waarom van al de horrors die in mijn verre en naaste  omgeving gebeuren en ben op zoek naar de juiste antwoorden en ook de juiste stimulans ook om dit verder te doen. Niets is als het zou moeten zijn en daar zit ik mee.

Wellicht kom ik hier nog terug maar voorlopig effie niet meer.

berk met mossen en korstmossen 2

normaal gezien zou ik nu liters berkensap geoogst moeten hebben maar Dame Berk weigert haar sappen met mij te delen, te koud, te triest, te moe ? Ik weet het niet

 

berk met mossen en korstmossen in lente

Berk is ook als rune bekend, Birka ofte Berkano

De rune van groei en wedergeboorte of de hernieuwing van alle dingen, symbool van de lente, het jonge, het nieuwe. Berkano betekent letterlijk de Berk Godin en haar gewijde tempel, de baarmoeder, de geboorte van een nieuw leven of levensdoel en het helen van jezelf en je omgeving…

Knipsel berkano

“The most obvious Truth is hidden deep within and only you will ever know it”

Op zoek naar waarheid diep in mij

eerste maretakje op appelboom

Maar kijk er is hoop, onze appelboom heeft net de geboorte gevierd van zijn allereerste maretak baby.

Maar ik vraag mij af, is dit het begin van het einde of het einde van het begin ?

wie zal het zeggen…

Tot later

 

 

5 gedachtes over “het schrijven valt mij zwaar…

  1. Jammer, hagezus. Soms moeten we even op onszelf terugplooien om dan weer volop samen te leven. Blijf niet te lang weg, ik kijk uit naar je bomen, runen, kruiden en planten.

    Like

  2. Lieve Marylene,de bron van de wijsheid droogt nooit op,hoewel de waanzin soms overheerst,We maken turbulente tijden door maar ook nu zal de liefde zegevieren,daar ben ik van overtuigd!Ik wens je rust en wijsheid…
    Liefs Trudy

    Like

Geef een reactie

