de laatste rooknacht

 

voorlaatste Joeldag

Dit zijn de laatste Joeldagen, binnen een paar dagen verwijder ik alle feest-versieringen, de takken en al het joel-groen verzamel ik in een grote zak om alles ritueel te verbranden op Imbolc. Mijn “winterslaap” eindigt op 6 januari, Holle-nacht en op 7 januari is het rokdag of distaff-day, dan begin ik terug wat creatief werk te doen en ga ik terug meer naar buiten, de tuin in, het bos in…

rookkruiden laatste rooknacht 2015

Ik heb deze nacht de laatste rookkruiden laten smeulen. Het mengsel bestond uit: salie, douglas spar, eikenmos, eucalyptus, bijvoet, laurier, mirte, agrimonie en veenreukgras. In de zomer en herfst geoogst, uit eigen tuin. Alles heel fijn gesneden…

smeulende rookkruiden

een paar gloeiende kolen uit de houtkachel gehaald, in een oude pan gelegd en het versnipperde kruidenmensel over gestrooid, het rookt en ruikt geweldig…

smeulende rookkruiden laatste rooknacht 2015

Dan ben ik in huis rondgegaan in een rookritueel. Met de bedoeling om het huis te zuiveren van alle negativiteit. Af en toe een beetje kolen bijgelegd, terug wat rookkruiden over gestrooid,  lees ook mijn post hier

Joelster

Het is mooi geweest, echt mooi…

Geef een reactie

